Scouting Bemmel zoekt leiding!

Vind je het leuk om activiteiten te organiseren voor kinderen?
Lijkt het je wat om deel uit te maken van een team?
Altijd al bezig willen zijn met spel/natuur/vuur/touwen/bouwen/survivallen?

Wat is scouting?
Bij Scouting Bemmel leer je spelenderwijs in een gezellige en vertrouwde omgeving alles wat met scouting te maken heeft. We staan voor zelfredzaamheid, samenwerken en bijdragen aan een groep.
Als leiding ga je, met je team, aan de slag met scoutingtechnieken zoals:
–        tochten uitzetten
–        vuur stoken
–        pionieren
–        hout hakken
Naast de technieken richten we ons ook op sport/spel, creativiteit, cultuur, natuur en maatschappij.

Ervaring?
Bang dat je niet genoeg ervaring hebt met al het bovenstaande?
Scouting Bemmel stimuleert training en biedt mogelijkheden om jezelf als leiding te ontwikkelen. Leiding leert niet alleen van elkaar, we volgen ook trainingen aangeboden door Scouting Nederland.

Praktische informatie
Elke speltak draait wekelijks een groepsbijeenkomst van 1,5 uur, organiseert jaarlijks minstens 1 weekendkamp en 1 week zomerkamp (met uitzondering van de bevers).

Op dit moment is er het meeste plaats vrij binnen het bever en het scoutsteam.

Tijd tekort, toch helpen?
(Nog) niet de tijd hebben om leiding te worden, maar wel willen helpen?
Met maar een paar uur vrije tijd ben je al een geweldige vrijwilliger. Er zijn verschillende vrijwilligersklussen en daarvan is er altijd wel eentje die aansluit bij jouw kwaliteiten. Op de jaarlijkse klusdag bijvoorbeeld of bij grote activiteiten als post of een paar dagen als kookstaf tijdens een kamp.

lijkt het je wat? Neem dan contact met ons op om samen te kijken wat je kunt betekenen!

Contactformulier