LeeftijdExplo's

Vrijdagavond
19:30 uur tot 21:30 uur

Wat doen de explorers?

De explorers bestaan uit jongens en meiden van 14 tot en met 18 jaar. De activiteiten die we doen zijn veelzijdig en worden vaak door de leden zelf georganiseerd. Als basis voor de activiteiten gebruiken we scouting technieken als pionieren, kaart & kompas, kampvuur bouwen, primitief koken en kamperen gebruikt. Verder hebben we spel-, video- en thema-avonden. Ieder jaar gaan we op winter weekendkamp en in de zomer organiseren we een kampweek in het buitenland in landen als Luxemburg en Tsjechië. Tijdens kamp passen we touw- en survival technieken toe als klimmen, abseilen en rivier oversteken met touwbruggen. De explorers staan voor zelfstandigheid, techniek, samenwerking, verantwoordelijkheid en avontuur.

Bas Wierink
explos@scoutingbemmel.nl